Az Egyesült Királyságban 59 467 autót gyártottak márciusban, 27,1 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. Tavaly augusztus óta először jegyeztek fel éves csökkenést - derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapjára csütörtökön felkerült statisztikából.
Az Európai Bizottság tavaly ősszel indított szubvenciós vizsgálatot a kínai e-autók gyártói ellen, az EP-választások előtt pedig szinte biztosan védővámok kivetéséről döntenek. Ursula von der Leyen bizottsági elnök szerda este már erős utalást tett a válaszlépéssel kapcsolatban. A Portfolio értesülései szerint mindez kihathat magyarországi üzletekre is a betelepülő kínai autógyártók miatt, ráadásul az akkuipar is hamarosan Brüsszel célpontjává válhat.
A kínai Great Wall Motors autógyártó vállalatnál járt Szijjártó Péter - derült ki a magyar külgazdasági és külügyminiszter Facebook-posztjából. A bejelentés azért is érdekes, mert korábban arról szólóan jelentek meg értesülések, hogy a Great Wall Motors Magyarországon tervezhet gyárat.
A Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) azzal számol, hogy idén erőteljesen nő az elektromos autók eladása világszerte, de a bővülés igen eltérő országonként is, miközben a távolabbi kilátásokat jelentősen befolyásolja például, hogy mennyire épül ki a töltési infrastruktúra.
A Tesla az értékesítés visszaesése és a kínai konkurencia miatt is fokozódó árháború közepette, az Egyesült Államok mellett Kínában, Németországban és további országokban is csökkentette autóinak árát, valamint olcsóbbá tette a vezetéstámogató szoftverét (Full Self-Driving) az amerikai ügyfelek számára.
Bár az év első két hónapja jól indult az európai autópiacon, a március belerondított a növekvő szériába, hiszen az évben először regisztráltak csökkenést az EU-ban - derült ki az ACEA legfrissebb autópiaci statisztikáiból. Bár a nagy autópiacok kivétel nélkül visszaestek, Magyarországon az eladások márciusban is jelentősen tudtak bővülni, elsősorban az elektromos autó támogatási programnak köszönhetően, amely megdobta a teljesen elektromos és hibrid járművek értékesítési számait. Eközben EU-s szinten továbbra is azt látjuk, hogy a benzines és a dízeles autókat veszik a leginkább, de egyre inkább törnek előre a hibridek.
Problémát lát a magyar nemzetgazdasági miniszter az exportaktivitás terén, ahol jelentős, nyolc százalékos visszaesés történt. Nagy Márton egy szerdai debreceni gazdasági fórumon azt mondta, "valami történt az európai járműpiacon, az elektromos autózásra való átállás lassul".
A Tesla Magyarországon 10 helyszínen üzemeltet 114 nagyteljesítményű töltőoszlopot, melyek közül tavaly decemberben nyolcat minden villanyautós számára megnyitottak, most pedig a győri és sormási állomások is csatlakoztak hozzájuk - írja a Villanyautosok.hu.
Az autóipar egyik legnagyobb sztorija jelenleg a kínai gyártók előretörése, amely éppen a másik nagy sztoriból, az erőltetett ütemű elektrifikációból pattant ki. Több részletes cikkben foglalkoztunk már a témával, azonban most olyan új fejlemények történtek, amelyek miatt érdemes újra a témához nyúlni. A helyzet nagyon feszült, egymással ellentétes érdekek találkoznak, és a politikai döntéshozók nagyon súlyos következményekkel járó döntés előtt állnak.
Az MVM Mobiliti Kft. az MVM Csoport tagjaként – a 2022 végén elnyert, tíz helyszínre szóló támogatási forrást követően – újabb, közel 1,2 milliárd forint támogatásból az ország további húsz helyszínén, összesen immár harminc helyszínen létesíthet 600 kW teljesítménnyel működő elektromos töltőállomásokat a magyarországi TEN-T közúthálózat egyes szakaszainak elektrifikációja céljából kiírt projekt keretében.
Teljes kudarcnak bizonyult eddig Európában (is) az az elképzelés, hogy a villanyautók elterjesztésével csökkentik a közlekedés széndioxid-kibocsátását. Ezt világosan mutatják a személygépkocsik számának alakulására vonatkozó statisztikák.
Németországban járt a Nemzetgazdasági Minisztérium delegációja. A magyar és német tárgyalópartnerek szerint 2026-ban érdemes felülvizsgálni a 2035-ös szabályozási dátumot a belső égésű motorok uniós tiltása ügyében. Nagy Márton miniszter szerint az elektromos autózás újbóli lendületéhez mielőbb uniós szintű támogatási programmal kell segíteni az ágazatot.
A Debrecenben akkumulátorgyárat építő CATL 7 százalékos profitnövekedést jelentett az első negyedévben az egy évvel korábbi szinthez képest, ezzel ellensúlyozva a negyedik negyedéves profitcsökkenést.
A Tesla több mint 10%-kal csökkentené alkalmazottainak számát, miközben az első negyedévben a járműszállítások csökkenéséről jelentett és egy olcsó autó gyártásának terveit is elvetette - tudta meg az Electrek a Reuters tudósítása szerint.
Alkalmanként átlagosan 2,5 órát parkolnak a magyar autósok az utcán és 6 órát a parkolóházakban, az irodai és P+R parkolókban pedig több mint 9 órát állnak a járművek – derül ki a Parkl több mint 260 000 regisztrált felhasználóval rendelkező mobilapplikációjának adataiból. Az elektromos autók töltési ideje nem változott 2020 óta, a felvett teljesítmény azonban a duplájára nőtt.
Nagy Márton és a Nemzetgazdasági Minisztérium küldöttsége Németországba látogat, hogy tárgyalásokat folytasson Robert Habeckkel, Florian Toncarral és a német autópar vezetőivel. A látogatás célja, hogy erősítse a magyar-német gazdasági együttműködést és a hazai beszállítói arány növelését - közölte a NGM.
Érdekes folyamatokat tárt fel az MNB jelentése.
Az orosz-ukrán háború fontosabb eseményeiről ebben a cikkünkben számolunk be.
Egy régi döntésre hivatkoznak.
Rengeteg háztartás maradt áram nélkül.
Ki nyer? Az amerikai kormány vagy a ByteDance?
Kaiser Ferenc, az NKE docense a Portfolio Checklistben értékelte az Ukrajnának jóváhagyott új segélycsomagot.
Mekkora a baj a luxusiparban?